Forum Forum Główne Strona Główna Forum Główne
w w w . t r i z o n d a l . s a r m a c j a . o r g
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SIŁY PORZĄDKOWE KRAJU

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Główne Strona Główna -> MSW
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marietta
Minister



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Śro 10:55, 23 Maj 2007    Temat postu: SIŁY PORZĄDKOWE KRAJU

PROPOZYCJA USTAWY O STWORZENIU SIŁ PORZĄDKOWYCH KRAJU

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1. 1. Tworzy się siły porządkowe, zwane dalej Jednostki Szybkiego Reagowania (JSR) jako umundurowaną i uzbrojoną formację służącą społeczeństwu i przeznaczoną do ochrony bezpieczeństwa obywateli oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego. 2. Do podstawowych zadań JSR należą: 1) ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienia przed bezprawnymi zamachami naruszającymi te dobra, 2) ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym zapewnienie spokoju w miejscach publicznych, 3) inicjowanie i organizowanie działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi, 4) wykrywanie przestępstw i wykroczeń oraz ściganie ich sprawców, 5) kontrola przestrzegania przepisów porządkowych i administracyjnych związanych z działalnością publiczną lub obowiązujących w miejscach publicznych, 6) gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji kryminalnych,

Rozdział 2

Organizacja JSR

Art. 2. 1. Centralnym organem administracji rządowej, właściwym w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, jest Komisarz Główny JSR, podległy Premierowi Trizondalu. 2. Komisarz Główny JSR jest przełożonym wszystkich funkcjonariuszy JSR, zwanych dalej „inspektorami”. 3. Komisarza Głównego JSR powołuje i odwołuje Premier. 4. Zastępcę Komisarza Głównego JSR powołuje i odwołuje Premier na wniosek Komisarza Głównegfo JSR. 5. W razie zwolnienia stanowiska Komisarza Głównego JSR, Premier , do czasu powołania nowego komisarza, powierza pełnienie obowiązków Komisarzowi Głównemu JSR, na okres nie dłuższy niż 2 tygodnie, jednemu z jego zastępców. 6. W razie czasowej niemożności sprawowania funkcji przez Komisarza Głównego JSR, Premier , do czasu ustania przeszkody w sprawowaniu tej funkcji przez dotychczasowego komendanta, jednak na okres nie dłuższy niż 2 tygodnie, powierza pełnienie obowiązków Komisarza Głównego JSR jednemu z jego zastępców.


Art. 3Komisarza Głównego JSR odwołać ze stanowiska może w każdym czasie organ uprawniony do powołania na to stanowisko.

Art. 4. Komisarz Główny JSR określa: 1) szczegółowe zasady organizacji i zakres działania jednostek organizacyjnych JSR, 2) metody i formy wykonywania zadań przez poszczególne służb porządkowych, w zakresie nieobjętym innymi przepisami wydanymi na podstawie ustawy, 3) programy szkoleń zawodowych inspektorów,

Art. 5. W zakresie wykrywania przestępstw i ścigania ich sprawców sprawozdania i informacje, mogą być przekazywane wyłącznie sądom i prokuratorom.

Art. 6. 1. Komisarz Główny JSR określa, w drodze rozporządzenia: 1) uzbrojenie jednostek, 2) wzór odznak oraz szczegółowe zasady i tryb ich nadawania inspektorom. 2.Komisarz Główny JSR określa pensję dla inspektorów.

Art. 7. 1. Koszty związane z funkcjonowaniem JSR są pokrywane z budżetu państwa. 2. Etaty JSR określa Komisarz Główny.

Rozdział 3.

Zakres uprawnień JSR

Art. 8. 1. W granicach swych zadań JSR w celu rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw i wykroczeń wykonuje czynności: operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i administracyjno-porządkowe. 2.JSR wykonuje również czynności na polecenie sądu, prokuratora, organów administracji państwowej w zakresie, w jakim obowiązek ten został określony w odrębnych ustawach. 3. Inspektorzy w toku wykonywania czynności służbowych mają obowiązek respektowania godności ludzkiej oraz przestrzegania i ochrony praw człowieka. 4. JSR w celu realizacji ustawowych zadań może korzystać z danych o osobie, w tym również w formie zapisu elektronicznego, uzyskanych przez inne organy, służby i instytucje państwowe w wyniku wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz przetwarzać je, bez wiedzy i zgody osoby, której dane te dotyczą.

Art. 9. 1. Inspektorzy wykonując czynności, o których mowa w art. 8, mają obowiązek i prawo: 1) kontrolowanie przelewów bankowych między mieszkańcami, w celu zapobiegania nielegalnym przelewom majątkowym 2) dokonywania kontroli przelewów majątku 3) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz jednostek gospodarczych prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej; wymienione instytucje, organy i jednostki obowiązane są, w zakresie swojego działania, do udzielenia tej pomocy, w zakresie obowiązujących przepisów prawa, 4) kontrolowanie działalności przedsiębiorstw 5) składanie wniosku o postępowanie wyjaśniające w przypadku wykrycia przestępstwa 2. Osobę zatrzymaną (podejrzaną o przestępstwo) należy poinformować o toczącym się postępowaniu wyjaśniającym drogą prywatnych wiadomości . 2.a. Osoba ta ma 24h na wyjaśnienie, w miejscu postępowania oraz ma prawo do obrony.

Art. 10. W razie niepodporządkowania się wydanym na podstawie prawa poleceniom organów JSR ,inspektorzy mogą stosować środki przymusu bezpośredniego:

Art. 11. Jeżeli środki przymusu bezpośredniego, wymienione w art. 16 ust. 1, okazały się niewystarczające lub ich użycie, ze względu na okoliczności danego zdarzenia, nie jest możliwe, inspektor ma prawo użycia v-broni palnej.

Art. 12. 1. W przypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli mogłoby to spowodować utratę informacji lub zatarcie albo zniszczenie dowodów przestępstwa, należy niezwłocznie założyć wniosek o postępowanie wyjaśniające i skierować je do prokuratora, bez 24h oczekiwania na odpowiedź podejrzanego. 2. Kontrola operacyjna prowadzona jest niejawnie i polega na: 1) kontrolowaniu treści korespondencji, 2) kontrolowaniu zawartości przesyłek, 3) stosowaniu środków technicznych umożliwiających uzyskiwanie w sposób niejawny informacji i dowodów oraz ich utrwalanie 4) kontrolowaniu przelewów bankowych i majątkowych 3. Organ JSR, o którym mowa w ust 1, informuje właściwego prokuratora o wynikach kontroli operacyjnej po jej zakończeniu, a na jego żądanie również o przebiegu tej kontroli. 4. W przypadku uzyskania dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego, inspektor przekazuje właściwemu prokuratorowi wszystkie materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania karnego.

Art. 13. JSR może pobierać, przetwarzać i wykorzystywać w celach wykrywczych i identyfikacyjnych informacje, w tym dane osobowe o osobach podejrzanych o popełnienie przestępstw ściganych z oskarżenia publicznego, nieletnich dopuszczających się czynów zabronionych przez ustawę jako przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego, osobach o nieustalonej tożsamości lub usiłujących ukryć swą tożsamość oraz o osobach poszukiwanych, także bez ich wiedzy i zgody, a w szczególności: 1) dane osobowe, 2) cechy i znaki szczególne, pseudonimy, 3) informacje o: a) miejscu zamieszkania lub pobytu, b) zawodzie, miejscu i stanowisku pracy, c) adresie IP d) sposobie działania sprawcy, jego środowisku i kontaktach, e) sposobie zachowania się sprawców wobec osób pokrzywdzonych.

Art. 14. 1. JSR przy wykonywaniu swych zadań może korzystać z pomocy osób nie będących funkcjonariuszami JSR. Zabronione jest ujawnianie danych o osobie udzielającej pomocy, w zakresie czynności operacyjno-rozpoznawczych.

1a. Dane o osobie mogą być ujawnione na żądanie prokuratora, także w razie uzasadnionego podejrzenia popełnienia przez tę osobę przestępstwa ściganego z oskarżenia publicznego w związku z wykonywaniem czynności operacyjno-rozpoznawczych

2. Za udzielenie pomocy, o której mowa w ust. 1, osobom nie będącym funkcjonariuszami może być przyznane wynagrodzenie.

Rozdział 5

Służba w JSR

Art. 15. Służbę w JSR może pełnić obywatel Sarmacji o nieposzlakowanej opinii, nie karany, korzystający z pełni praw publicznych, posiadający obywatelstwo Sarmacji oraz mieszkać w Trizondalu przynajmniej 3 tygodnie oraz zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować.

Art. 16. 1. Stosunek służbowy inspektora powstaje w drodze mianowania na podstawie dobrowolnego zgłoszenia się do służby. 1a. Mianowanie, o którym mowa w ust. 1, może nastąpić: 1) na okres służby przygotowawczej lub kandydackiej, 2) na stałe. 2. Początek służby liczy się od dnia przyjęcia na dane stanowisko

Art. 17. 1. Osobę zgłaszającą się do podjęcia służby w JSR mianuje się inspektorami w służbie przygotowawczej, na okres 14 dni realnych. 2. Po upływie okresu służby przygotowawczej inspektor zostaje mianowany na stałe.

Art. 18. 1. Do mianowania inspektora na stanowiska służbowe, przenoszenia oraz zwalniania z tych stanowisk, właściwi są przełożeni: Komisarz Główny JSR, Premier 2. Od decyzji, o których mowa w ust. 1, inspektorowi służy odwołanie do wyższego przełożonego. 3. Jeżeli decyzję, o której mowa w ust. 1, ustawa zastrzega dla Komisarza Głównego JSR, od decyzji takiej służy odwołanie do Premiera.

Art. 19. 1. Inspektora przenosi się na niższe stanowisko służbowe w razie wymierzenia kary dyscyplinarnej wyznaczenia na niższe stanowisko służbowe. 2. Inspektora można przenieść na niższe stanowisko służbowe w przypadkach: 1) nieprzydatności na zajmowanym stanowisku, stwierdzonej w opinii służbowej w okresie służby przygotowawczej, 2) niewywiązywania się z obowiązków służbowych na zajmowanym stanowisku, stwierdzonego w okresie służby stałej w dwóch kolejnych opiniach służbowych 3) likwidacji zajmowanego stanowiska służbowego lub z innych przyczyn uzasadnionych potrzebami organizacyjnymi, gdy nie ma możliwości mianowania go na inne równorzędne stanowisko. 3. Inspektora można przenieść na niższe stanowisko służbowe również na jego prośbę. 4. Inspektor, który nie wyraził zgody na przeniesienie na niższe stanowisko z przyczyn określonych w ust. 2, może być zwolniony ze służby.

Art. 20. 1. Inspektora zawiesza się w czynnościach służbowych w razie wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo, umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego –do czasu ukończenia postępowania karnego 2. Inspektora można zawiesić w czynnościach służbowych w razie wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo, nieumyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowania dyscyplinarnego, jeżeli jest to celowe z uwagi na dobro postępowania lub dobro służby - do czasu ukończenia postępowania karnego

Art. 21. 1. Inspektora zwalnia się ze służby w przypadkach: 1) nieprzydatności do służby, stwierdzonej w opinii służbowej w okresie służby przygotowawczej lub stałej, 2) wymierzenia kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby, 3) skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo , umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego, 2. Inspektora można zwolnić ze służby w przypadkach: 1) niewywiązywania się z obowiązków służbowych w okresie odbywania służby stałej 2) skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo inne niż określone w ust. 1 pkt 3, 3) powołania do innej służby państwowej, a także objęcia funkcji z wyboru w organach samorządu terytorialnego, 4) gdy wymaga tego ważny interes służby, 5) popełnienia czynu o znamionach przestępstwa , jeżeli popełnienie czynu jest oczywiste i uniemożliwia jego pozostanie w służbie. 3. Inspektora zwalnia się ze służby w terminie do 5 dni realnych od dnia pisemnego zgłoszenia przez niego wystąpienia ze służby.

Rozdział 6.

Stopnie JSR

Art. 22. 1. Ustanawia się stopnie JSR w następującym porządku (malejąco): 1) Komisarz Główny JSR, 2) inspektor, 3) aspirant , 4) funkcjonariusz.

Art. 23. 1. Mianowanie na wyższy stopień następuje stosownie do zajmowanego stanowiska służbowego oraz w zależności od opinii służbowej, wykonywanej pracy oraz rozwoju policjanta. Nadanie tego stopnia nie może jednak nastąpić wcześniej niż po przesłużeniu danego okresu w Policji:
- funkcjonariusza – 4 tygodni realnych
- aspiranta – 6 tygodni realnych,
- inspektora – 8 tygodni realnych,
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Premier , na wniosek Komisarza Głównego JSR, może mianować każdego na wyższy stopień

Art. 24. O obniżeniu stopnia decyduje Premier, na wniosek Komisarza Głównego JSR

Rozdział 7

Obowiązki i prawa

Art. 25. 1.inspektor obowiązany jest odmówić wykonania rozkazu lub polecenia przełożonego, a także polecenia prokuratora, organu administracji państwowej lub samorządu terytorialnego, jeśli wykonanie rozkazu lub polecenia łączyłoby się z popełnieniem przestępstwa. 2. O odmowie wykonania rozkazu lub polecenia, o których mowa w ust. 1, inspektor powinien zameldować Komisarza Głównego JSR z pominięciem drogi służbowej.

Art. 26. W przypadku nie usprawiedliwionego niewykonania polecenia w wyznaczonym terminie lub zakresie, na żądanie sądu lub prokuratora przełożony inspektora wszczyna przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne. O wyniku tego postępowania zawiadamia się odpowiednio sąd lub prokuratora.

Art. 27. 1. Inspektor nie może bez zezwolenia przełożonego podjąć zajęcia zarobkowego poza służbą. 2. Inspektor obowiązany jest do złożenia, na polecenie przełożonego, oświadczenia o stanie majątkowym.

Art. 28. Inspektor jest obowiązany poinformować przełożonego o przynależności do partii politycznej i stowarzyszeń krajowych działających poza służbą.

Art. 29.Inspektor w związku z pełnieniem obowiązków służbowych korzysta z ochrony przewidzianej w Kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych.

Art. 30. Jednostki i komórki organizacyjne JSR oraz inspektorzy otrzymują wyposażenie niezbędne do wykonywania czynności służbowych.

Art. 31. 1. Inspektorowi, który wzorowo wykonuje obowiązki, przejawia inicjatywę w służbie i doskonali kwalifikacje zawodowe, mogą być udzielane wyróżnienia: 1) pochwała, 2) przedterminowe mianowanie na wyższy stopień policyjny. 2. Wyróżnienia udziela inspektorowi Komisarz Główny JSR

Rozdział 10

Odpowiedzialność dyscyplinarna i karna

Art. 32. 1. Inspektor odpowiada dyscyplinarnie za popełnienie przewinienia dyscyplinarnego polegającego na naruszeniu dyscypliny służbowej lub nieprzestrzeganiu zasad etyki zawodowej. 2. Naruszeniem dyscypliny służbowej jest w szczególności: 1) odmowa wykonania albo niewykonanie rozkazu lub polecenia przełożonego, względnie organu uprawnionego na podstawie ustawy do wydawania poleceń inspektorom 2) zaniechanie czynności służbowej albo wykonanie jej w sposób nieprawidłowy, 3) niedopełnienie obowiązków służbowych albo przekroczenie uprawnień określonych w przepisach prawa, 4) wprowadzenie w błąd przełożonego lub innego inspektora, jeżeli spowodowało to lub mogło spowodować szkodę służbie, inspektorowi lub innej osobie, 5) postępowanie przełożonego w sposób przyczyniający się do rozluźnienia dyscypliny służbowej w podległej jednostce organizacyjnej lub komórce organizacyjnej JSR, 6) utrata służbowej broni palnej, amunicji lub legitymacji służbowej, 7) utrata przedmiotu stanowiącego wyposażenie służbowe, którego wykorzystanie przez osoby nieuprawnione wyrządziło szkodę obywatelowi lub stworzyło zagrożenie dla porządku publicznego lub bezpieczeństwa powszechnego, 8. utrata dokumentu zawierającego informacje stanowiące tajemnicę państwową lub służbową.

Art. 32a. 1. Inspektor odpowiada dyscyplinarnie, jeżeli popełnia przewinienie dyscyplinarne sam albo wspólnie lub w porozumieniu z inną osobą, a także w przypadku, gdy kieruje popełnieniem przez innego inspektora przewinienia dyscyplinarnego. 2. Inspektor odpowiada dyscyplinarnie także w przypadku, gdy nakłania innego inspektora do popełnienia przewinienia dyscyplinarnego albo ułatwia jego popełnienie. 3. Każdy z inspektorów, o których mowa w ust. 1 i 2, odpowiada w granicach swojej winy, niezależnie od odpowiedzialności pozostałych osób.

Art. 33. Przełożonym dyscyplinarnym jest Komisarz Główny JSR

Art. 34. Karami dyscyplinarnymi są: 1) nagana, 2) ostrzeżenie o niepełnej przydatności do służby na zajmowanym stanowisku, 3) wyznaczenie na niższe stanowisko służbowe, 4) obniżenie stopnia, 5) wydalenie ze służby.

Art. 34a. Kara nagany oznacza wytknięcie ukaranemu przez przełożonego dyscyplinarnego niewłaściwego postępowania.

Art. 34b. Kara ostrzeżenia o niepełnej przydatności na zajmowanym stanowisku oznacza wytknięcie ukaranemu niewłaściwego postępowania i uprzedzenie go, że jeżeli ponownie popełni przewinienie dyscyplinarne, może zostać wyznaczony na niższe stanowisko służbowe w trybie dyscyplinarnym lub ukarany surowszą karą dyscyplinarną.

Art. 34c. 1. Kara wyznaczenia na niższe stanowisko służbowe oznacza odwołanie lub zwolnienie z dotychczas zajmowanego stanowiska służbowego i powołanie lub mianowanie na stanowisko służbowe niższe od dotychczas zajmowanego.

Art. 34d. Kara wydalenia ze służby oznacza zwolnienie ze służby w JSR.

Art. 34e. 1. Wymierzona kara powinna być współmierna do popełnionego przewinienia dyscyplinarnego i stopnia zawinienia, w szczególności powinna uwzględniać okoliczności popełnienia przewinienia dyscyplinarnego, jego skutki, w tym następstwa dla służby, rodzaj i stopień naruszenia ciążących na obwinionym obowiązków, pobudki działania, zachowanie obwinionego przed popełnieniem przewinienia dyscyplinarnego i po jego popełnieniu oraz dotychczasowy przebieg służby. 2. Na zaostrzenie wymiaru kary mają wpływ następujące okoliczności popełnienia przewinienia dyscyplinarnego: 1) działanie z motywacji zasługującej na szczególne potępienie albo w stanie po użyciu alkoholu lub innego podobnie działającego środka, 2) popełnienie przewinienia dyscyplinarnego przez inspektora przed zatarciem wymierzonej mu kary dyscyplinarnej, 3) poważne skutki przewinienia dyscyplinarnego, zwłaszcza istotne zakłócenie realizacji zadań JSR lub naruszenia dobrego imienia JSR, 4) działanie w obecności podwładnego, wspólnie z nim lub na jego szkodę. 3. Na złagodzenie wymiaru kary mają wpływ następujące okoliczności popełnienia przewinienia dyscyplinarnego: 1) nieumyślność jego popełnienia, 2) podjęcie przez inspektora starań o zmniejszenie jego skutków, 3) brak należytego doświadczenia zawodowego lub dostatecznych umiejętności zawodowych, 4) dobrowolne poinformowanie przełożonego dyscyplinarnego o popełnieniu przewinienia dyscyplinarnego przed wszczęciem postępowania dyscyplinarnego. 4. Przełożony dyscyplinarny uwzględnia okoliczności, o których mowa w ust. 1-3, wyłącznie w stosunku do inspektoraa, którego one dotyczą.

Art. 34f. 1. Przełożony dyscyplinarny, jeżeli zachodzi uzasadnione przypuszczenie popełnienia przez inspektora przewinienia dyscyplinarnego: 1) wszczyna postępowanie dyscyplinarne: a) z własnej inicjatywy, b) na wniosek bezpośredniego przełożonego inspektora, c) na polecenie wyższego przełożonego, d) na żądanie sądu lub prokuratora, 2) może wszcząć postępowanie dyscyplinarne na wniosek pokrzywdzonego. 2. Wyższy przełożony dyscyplinarny może wszcząć lub przejąć do prowadzenia postępowanie dyscyplinarne przed wydaniem orzeczenia, jeżeli w jego ocenie jest to konieczne z uwagi na charakter sprawy. 3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. d) i pkt 2, przełożony dyscyplinarny zawiadamia odpowiednio sąd lub prokuratora albo pokrzywdzonego o wszczęciu postępowania dyscyplinarnego i wyniku tego postępowania, przesyłając odpis wydanego orzeczenia lub postanowienia. Materiały przekazane przez sąd, prokuratora albo pokrzywdzonego włącza się do akt postępowania dyscyplinarnego. 4. Postępowanie dyscyplinarne wszczyna się z dniem wydania postanowienia o wszczęciu postępowania dyscyplinarnego. Inspektora, co do którego wydano postanowienie o wszczęciu postępowania dyscyplinarnego, uważa się za obwinionego. 5. Postanowienie o wszczęciu postępowania dyscyplinarnego zawiera: 1) oznaczenie przełożonego dyscyplinarnego, 2) datę wydania postanowienia, 3) stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe obwinionego, 4) opis przewinienia dyscyplinarnego zarzucanego obwinionemu wraz z jego kwalifikacją prawną, 5) uzasadnienie faktyczne zarzucanego przewinienia dyscyplinarnego, 6) oznaczenie rzecznika dyscyplinarnego prowadzącego postępowanie, 7) podpis z podaniem stopnia, imienia i nazwiska przełożonego dyscyplinarnego, Cool pouczenie o uprawnieniach przysługujących obwinionemu w toku postępowania dyscyplinarnego.

Art. 35. 1. Za czyny, za które w myśl odrębnych przepisów właściwe organy są uprawnione do nakładania kar porządkowych, inspektorzy ponoszą wyłącznie odpowiedzialność dyscyplinarną. 2. Odpowiedzialności dyscyplinarnej podlegają również inspektorzy w przypadkach, gdy właściwe organy są uprawnione do stosowania grzywny w celu przymuszenia. 3. O pociągnięcie inspektora do odpowiedzialności dyscyplinarnej występują organy, o których mowa w ust. 1 i 2, do Komisarza Głównego JSR 4. Wniosek, o którym mowa w ust. 3, dotyczący zastępców lub inspektorów pełniących służbę w JSR kieruje się do Komisarza Głównego JSR
Art. 36. 1. Udzielanie wyróżnień oraz wymierzanie kar dyscyplinarnych należy do właściwych przełożonych, z zastrzeżeniem przypadków określonych w art. 54 ust. 3. 1a. Od orzeczenia przełożonego o wymierzeniu kary dyscyplinarnej inspektorowi służy odwołanie do wyższego przełożonego. 1b. Jeżeli orzeczenie o wymierzeniu kary dyscyplinarnej wydał Komisarz Główny JSR, odwołanie nie przysługuje, jednakże strona niezadowolona z orzeczenia może zwrócić się do Komisarz Główny JSR z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy; do wniosku tego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące odwołań od orzeczeń.


Bardzo proszę o dyskusję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Główne Strona Główna -> MSW Wszystkie czasy w strefie GMT + 3 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin